Săptămâna 1 de sarcină

Deși poate părea puțin ciudat, prima săptămână de sarcină este de fapt ultimul tău ciclu menstrual înainte de a fi rămas gravida. De ce? Medicii calculează data probabila a nașterii numărând 40 de săptămâni începând cu prima zi a ultimului tău ciclu menstrual. Asta înseamnă ca ciclul menstrual este considerat ca făcând parte din perioada sarcinii, chiar dacă bebelușul tău nu a fost conceput încă.

saptamana-1-de-sarcina

În mod obișnuit, concepția are loc în aproximativ 2 săptămâni după prima zi a ultimului ciclu menstrual. La naștere, au trecut aproximativ 38 săptămâni de la conceperea copilului, dar „oficial”, sarcina ta se consideră ca a durat 40 de săptămâni.

Chiar din timpul ciclului menstrual, corpul tău începe să producă un hormon numit hormon de stimulare foliculară (FSH), care stimulează dezvoltarea unui ovul în ovare. Acest ovul se maturizează în interiorul unei mici cavități din ovar, numită folicul. Câteva zile mai târziu, corpul tău produce un hormon numit hormonul luteinizat. Acesta determină creșterea folicului până ce se sparge prin peretele ovarului, eliberând ovulul. Acesta este procesul de ovulație. Ai două ovare, însă la fiecare ciclu, ovulația apare doar într-un singur ovar.

Ovulul se mișcă încet prin trompele uterine, care leagă ovarul și uterul. La acest nivel ovulul așteaptă spermatozoidul fertilizant. Niște formațiuni în formă de degete, aflate în joncțiunea dintre ovar și trompa uterină, care se numesc fimbrii, captează ovulul în momentul în care are loc ovulația, și îl conduc pe drumul cel bun.

Dacă ai contact sexual înainte sau în timpul acestei perioade, poți rămâne însărcinată. Dacă fertilizarea nu are loc, din orice motiv, ovulul și mucoasa care căptușește uterul vor fi eliminate prin sângerarea menstruală.

Ce poți face în prima săptămână de sarcină?

Prima săptămână de sarcina înseamnă responsabilitate pentru binele bebelușului tău.

În această săptămână, ca și în cele de dinainte trebuie să înveți să îți pregătești organismul pentru ca cel mic sa poată beneficia, odată ajuns în pântecul tău, de tot “confortul”, dar și de toate cele necesare pentru a crește mare.

Ce trebuie să mănânci în prima săptămână de sarcină?

Alimentația în prima săptămână de sarcină, ca de altfel, în toată această perioadă este foarte importantă. Încearcă să consumi o gamă largă și diversă de alimente, în așa fel încât organismului tău să nu îi lipsească nimic din ceea ce ar avea nevoie. Asigură-te, așadar, că mănânci sănătos! Exclude E-urile periculoase, conservanții și coloranții, dar și grăsimile nesănătoase, prăjelile, consumul mare de dulciuri – toate fiind considerate un adevărat atentat pentru viața bebelușului tău.

Consumă fructe și legume proaspete, având un conținut crescut de minerale și vitamine, necesare pentru dezvoltarea bebelușului, oferindu-ți în același timp și forța de care ai nevoie pentru viața de mămică.

În cazul în care medicii consideră necesar, oferindu-ți suplimente, încearcă să le iei cu multă atenție și fără a face exces.

Renunță la vicii!

Acesta pare să fie sfatul medicilor atunci când le vorbești de dorințele tale de a deveni mămică. Un bebeluș are nevoie de un mediu cât se poate de sănătos și tocmai de aceea, este indicat să îi oferi puiului tău un mediu cât mai puțin toxic, în care să se poată dezvolta cât mai bine. Fumatul, alcoolul, cafeaua, băuturile carbogazoase dulci, drogurile trebuie scoase definitiv din alimentația ta de viitoare mămică.

Ai grijă la medicamente!

Chiar dacă nu ai rămas încă însărcinată, nu cunoști bine data în care vei putea concepe bebelușul. Știm cu toții care sunt efectele lor și cât de nocive pot fi pentru cel mic, aflat în formare. Nu lua niciodată medicamente fără recomandarea medicului, mai ales atunci când îți dorești să devii mamă!

Fă mișcare!

Ei bine da, mișcarea este permisă atât în sarcină, cât și înainte. În acest mod, organismul tău va deveni mai puternic, va căpăta vitalitate și forță pentru a face față noilor schimbări ce intervin odată cu instalarea sarcinii.

Ia acid folic!

Acidul folic este foarte important pentru sănătatea și dezvoltarea bebelușului, fiind recomandat încă din preconcepție. Consumă fructe și legume verzi, având un conținut crescut de acid folic!

Ferește-te de infecții!

Infecțiile pot fi de-a dreptul periculoase în cazul în care sunt contactate în timpul sarcinii, așa că, încearcă să eviți spațiile în care le poți cădea “pradă”. De obicei, este bine să te ferești de mulțimi și aglomerație, multe dintre infecții putând fi transmise pe calea aerului. În plus, exclude din preajma ta, cel puțin pentru o perioadă, animalele de companie, pisicile fiind cele mai periculoase, crescând riscul de toxoplasmoză. În plus, consumă alimente bine fierte, ferește-te de ouă și carne crude și lapte nepasteurizat, putându-ți transmite ușor salmonella.

Mergi la medic și efectuează analizele recomandate!

Vizitele la medic sunt foarte importante atât în sarcină, cât și în preconcepție. Examinarea clinică a femeii, precum și analizele de specialitate pot determina cu mare ușurință eventualele afecțiuni de care este suferindă mama, evaluând riscul la care poate fi expus bebelușul în acest mod.

Screeningul medical va trebui să conțină un set de analize cu privire la depistarea bolilor cu transmitere sexuală de care ați putea suferi (Chlamydia, sifilis), al infecțiilor periculoase (toxoplasmoza, rubeola, rujeola, citomegalovirus). În afară de aceste lucruri este necesară și testarea Babeș Papanicolau, analiza secrețiilor vaginale, precum și verificarea tensiunii, glicemiei și efectuarea hemoleucogramei.

VEZI CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN SĂPTĂMÂNA 2 DE SARCINĂ

[fbcomments]


Cu un Like vezi tot ce publicăm: