3 lucruri de care ai nevoie pentru a-ți întări organismul înainte de sarcină

În timpul celor nouă luni de sarcină organismul tău va trece prin numeroase schimbări hormonale, va lua în greutate și va parcurge niște perioade destul de grele. Starea de greață, vărsăturile, edemele mâinilor și picioarelor, oboseală cronică și mai apoi stare de insomnie (cel puțin în ultima etapă a sarcinii) sunt câteva dintre schimbările cu care te vei confrunta pe parcursul celor nouă luni de sarcină.

sarcinaVei avea senzația că nu știi ce ți se întâmplă, în fiecare săptămână de sarcină vei fi diferită, vei trece de la supărare la bucurie, de la o stare de bine la o stare de rău și toate pentru că organismul trebuie să se transforme în așa fel încât viața din interiorul pântecului tău să se poată forma și să beneficieze de tot ceea ce ai mai bun.

Și tot în sarcină va trebui să te ferești de îmbolnăviri, să ții la distanță răceala și grija, dar și infecțiile, și acest lucru pentru că nu vei avea voie să iei medicamente.

Copilul va avea nevoie de un organism puternic în care să se dezvolte, să poată crește, pentru ca mai apoi să poată veni pe lume. De aceea, încă de dinainte de a rămâne însărcinată va trebui să încerci să îți fortifici organismul, să îl detoxifici și mai ales să sprijini întărirea imunității.

Iată 3 lucruri de care ai nevoie pentru a-ți întări organismul înainte de sarcină:

1. Consumă multe ceaiuri – trebuie să cunoști că efectele terapeutice ale plantelor medicinale sunt surprinzătoare. Ai putea alege să bei cât mai multe ceaiuri din plante, reușind astfel să îți întărești imunitatea și să te ferească de îmbolnăviri. De exemplu, ceaiul de cătină are efecte terapeutice surprinzătoare pentru întărirea imunității, astfel că beneficiile ceaiului de cătină te vor ajuta să ai un organism mai puternic. Nu consuma ceai de cătină în sarcină, putând avea efecte adverse pentru bebeluș.

2. Stai la soare și ia suplimente de vitamina D – în sarcină, sistemul osos este foarte important și trebuie să facă față tuturor schimbărilor determinate de naștere, dar și de creșterea în greutate a bebelușului. De aceea, ar fi bine să te expui cât mai mult timp la soare pentru a lua de aici vitamina D, necesară pentru fixarea calciului în oase. Despre importanța vitaminei D pentru organism aflăm foarte multe lucruri, fiind una dintre vitaminele ce i se administrează bebelușului încă din primele săptămâni de viață, dar nu știm cât este de importantă și pentru adulți sau pentru femeia care se pregătește să rămână însărcinată.

3. Asumă-ți un stil de viață sănătos – vei avea nevoie ca mai înainte de sarcină să începi un stil de viață sănătos, pornind de la alimentație și până la mișcarea zilnică. Exclude din dieta zahărul în exces și înlocuiește-l cu un consum crescut de fructe, mănâncă multe legume verzi, ce conțin acid folic, necesar pentru a preveni spina bifida și consumă cât mai multe grăsimi sănătoase (Omega 3) ce pot fi găsite în pește. Hidratează-te cu minim 2 litri de apă pe zi și renunță la vicii, precum fumatul, alcoolul sau chiar consumul de cafea. De asemenea, este bine să faci cât mai multă mișcare, să alergi în fiecare zi și să te ferești de mediile poluante. Stai în mijlocul naturii, alege parcurile și zonele verzi și mai mult ca sigur îți va fi foarte bine. Renunță din timp la anticoncepționale sau la alte pastile și cere sfatul medicului în acest sens.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*