3 moduri prin care poți adormi bebelușul mai ușor

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

După cum arată majoritatea datelor, proaspeții părinți sunt persoanele cele mai private de somn de pe întreaga planetă. Ce e drept, bebelușii nu vin pe lume cu manuale de instrucțiuni, sunt cu toții diferiți și nici nu este foarte simplu să descoperi din prima cea mai bună modalitate de a-i adormi. Prin urmare, foarte mulți părinți se confruntă cu problema somnului, și anume bebelușul adoarme cu mare greutate, se trezește de mai multe ori pe noapte după care adoarme din nou foarte greu, iar ziua este irascibil, nervos și agitat.

Totuși, există o multitudine de modalități pe care le puteți încerca pentru a vă adormi bebelușul, iar pe unele dintre ele vi le vom prezenta în rândurile de mai jos. Chiar și bebelușii care par a fi foarte diferiți vor răspunde la aceste tehnici încercate:

  1. Puneți la punct o rutină înainte de culcare pe care să o urmați în mod constant. Fără îndoială, perseverența este cheia succesului. În plus, sunt și foarte multe studii care au arătat că respectarea constantă a unei rutine poate duce la rezultate minunate nu doar în privința programului de somn al bebelușului, dar și în ceea ce privește starea de spirit a părinților. În general, o ordine previzibilă a activităților va determina, în timp, mintea și corpul bebelușului să se pregătească pentru somn. Un exemplu de rutină înainte de culcare care funcționează foarte bine în cazul multor bebeluși constă în masă – alăptare, utilizarea de biberoane sau cină în cazul diversificării, urmată apoi de o baie caldă, de un masaj cu un ulei special pentru bebeluși, schimbarea în hăinuțe curate și legănarea în brațe sau în pătuț. Din nou, consistența reprezintă cheia – indiferent de rutina sau pașii pe care îi veți alege, trebuie să îi efectuați în fiecare seară.
  2. Apelați la unele accesorii utile. Unii părinți folosesc suzete pentru a-și pregăti bebelușul să doarmă, în timp ce alții nu s-ar descurca fără un zgomot de fundal. Chiar și atunci când dormim, continuăm să fim sensibili la zgomote. Asta înseamnă că lătratul câinelui vecinului la ora 2 dimineața s-ar putea să trezească toată casa, nu doar bebelușul. Un dispozitiv care produce zgomot alb sau o aplicație mobilă care redă continuu o formă de zgomot alb pot fi foarte utile. În plus, folosirea unor suzete sau a zgomotului alb nu creează dependență, așa că atunci când bebelușul se va dezvolta mai bine, puteți renunța la ele fără niciun tantrum din partea micuțului.
  3. Evitați dispozitivele electronice cu cel puțin două ore înainte de culcare. În prezent, chiar și bebelușii folosesc tablete. Dacă o parte din rutina personală înainte de culcare constă în citirea unei povești de pe tabletă, ar trebui să vă reconsiderați obiceiul. Lumina albastră emanată de dispozitive precum telefoane mobile și tablete poate avea un impact negativ asupra ritmului circadian. Prin urmare, nu folosiți telefonul sau tableta cu cel puțin două ore înainte de a vă adormi bebelușul. Lumina albastră interferează cu ritmul circadian al bebeșului și al nostru, oferindu-ne senzația falsă de zi când de fapt vine noaptea. Evitând această lumină albastră înșelătoare, permitem corpului să accepte că a venit noaptea și că este timpul pentru somn.

În cele din urmă, alegeți gustări potrivite. Există foarte multe opțiuni de gustări care susțin un somn bun. Dacă din rutina copilului înainte de culcare face parte o gustare, atunci optați pentru un produs lactat sau pentru banane. Produsele lactate conțin calciu, iar studiile au arătat că este foarte important calciul în producția de melatonină, acel hormon care se găsește în mod natural în organism și care este responsabil cu reglarea somnului. La rândul lor, bananele conțin o cantitate mare de B6, despre care se știe că ajută la producerea melatoninei.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *