Calciul și vitamina D, remedii naturiste pentru tratarea osteoporozei

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Calciul are un rol major pentru buna dezvoltare a organismului, contribuind la menținerea sănătății osteoarticulare și la densitatea osoasă. În plus, dacă vom avea un aport suficient de mare de calciu, celulele musculare și nervoase vor funcționa corect. Cu toate că este prezent aproape peste tot, calciul are nevoie de alte vitamine și minerale pentru a se fixa în oase.

Lipsa de calciu poate determina numeroase probleme de sănătate, precum spasmofilia sau osteoporoza. Un aport optim de calciu determină bătăi regulate ale inimii, mușchi care pot răspunde imediat comenzilor, activarea enzimelor, permeabilizarea membranelor celulare și are un rol major și în procesul de coagulare a sângelui. Calciul influențează starea de sănătate a unghiilor, dinților, părului și pielii, întărește sistemul imunitar și previne riscul de apariție a cancerului de colon.

Calciul organic are o rata de absorbție ridicată și nu produce efecte adverse

Calciul se regăsește într-o proporție de circa 60-80% în produsele lactate. Ouăle, laptele, brânza, somonul, menta, pătrunjelul, sardinele și broccoli conțin cel mai mult calciu. Cafeina, dar și produsele diuretice determină pierderi masive de calciu, la fel ca și consumul de sare sau de produse procesate precum mezelurile. Alcoolul influențează absorbția calciului în oase, la fel ca medicamentele antidepresive și antiinflamatoare.

Doza recomandată de calciu diferă în funcție de persoană. Copiii au nevoie de un aport mai mare de calciu comparativ cu adulții, lipsa acestui mineral putând determina rahitism. Sugarii au nevoie de 200-260 mg calciu, copiii între 1 și 3 anișori au nevoie de 700 mg, cei mai mari, de 4-8 ani au nevoie de 1000 mg, iar adolescenții de 1300 mg.

O doză asemănătoare este recomandată și femeilor însărcinate sau celor care alăptează. Lipsa de calciu poate provoca osteoporoză, rahitism sau cataractă. Această lipsă de calciu prezintă numeroase simptome precum starea de amorțire a mâinilor și picioarelor, tulburările de ritm cardiac, contracții ale mușchilor, cefaleea, tulburări ale menstruației, starea de leșin sau probleme de memorie.

Comparativ cu suplimentele obișnuite de calciu, calciul organic nu produce efecte adverse precum tulburările digestive sau problemele cardiovasculare.

Calciu + Vitamina D3 pentru creșterea densității osoase

Calciul are nevoie de vitamina D3 pentru creșterea densității osoase. Se spune că fără vitamina D3, calciul nu poate fi absorbit. Astfel, specialiștii recomandă fie expunerea la soare (o sursă importantă de vitamina D3), fie administrarea de suplimente de vitamina D3. Aceste vitamine Herbagetica sunt cât se poate de sănătoase și importante pentru organism.

Această vitamină este antirahidică, fiind recomandată a fi administrată copiilor, din primele săptămâni de viață. Lipsa acesteia poate determina aparitia rahitismului, împiedicând creșterea densității osoase, un ucru de care copilul are mare nevoie.

Vitamina D3 intensifică absorbția de calciu

Vitamina D3 este considerată vitamina soarelui, motiv pentru care aceasta este adusă în organism prin expunerea la razele soarelui. În funcție de  perioada de timp petrecut afară, expus la soare, dar nu la radiațiile periculoase, organismul poate beneficia de vitamina D3 în doze suficiente.

Medicii recomandă administrarea unor suplimente de vitamina D3 copiilor, pentru a asigura absorbtia rapida a calciului de către sistemul osos, prevenind rahitismul sau alte afecțiuni de acest gen precum osteoporoza. Vitamina D3 se mai găsește și în stridii, migdale, ouă, avocado, cereale, ciuperci, lapte, iaurt, carne de vită, somon și ton.

Starea de oboseală, lipsa de concentrare, trecerea cu ușurință de la o stare la alta, durerile musculare, starea de slăbiciune de la nivelul mușchilor sau transpirația sunt câteva dintre simptomele ce anunță lipsa vitaminei D3 din organism.

Vitamina D3 protejează vasele de sânge de calcificare

Cu cât organismul va beneficia de un aport mai mare de vitamina D3, cu atât vasele de sânge vor fi mai bine protejate de riscul de calcificare. În acest fel, sunt prevenite accidentele vasculare, bolile vasculare majore sau chiar atacul de cord.

Calciul nu poate fi reținut de organism fără vitamina D3, ambele având un rol major pentru sănătate. Asigură-te că ai un aport suficient de calciu și vitamina D3 și, astfel, vei preveni apariția afecțiunilor sistemului osos.

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/de-sticl%C4%83-lapte-alb-lapte-de-vac%C4%83-1587258/

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *