Care sunt efectele pe termen lung ale unei diete bazate pe pește?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Peștele este bogat în nutrienții de care avem nevoie pentru ca organismul nostru să funcționeze excelent în fiecare zi, dar mulți dintre acești nutrienți lipsesc din alimentele pe care ne-am obișnuit să le consumăm. Este bine de știut că nu vom simți rezultate formidabile dacă vom consuma pește pe termen scurt, adică o săptămână sau o lună. Poate că vom pierde puțin în greutate și poate că vom obține o cantitate surprinzătoare de vitamina D, dar pentru a maximiza beneficiile pe care ni le oferă peștele, trebuie să adoptăm un regim bogat în pește pe viață.

Experții în nutriție ne îndeamnă să consumăm pește și fructe de mare cel puțin o dată sau de două ori pe săptămână. Mai trebuie să știți că peștele este o sursă fantastică de proteine de înaltă calitate și, spre deosebire de alte surse precum carnea roșie sau carnea de pasăre, are un conținut mult mai scăzut de calorii și grăsimi saturate. Peștele cu carne albă este cea mai slabă sursă de proteine, însă s-ar putea spune că mergem la sigur dacă adăugăm în regimul nostru alimentar pește cu un conținut scăzut de mercur, cum ar fi hering, somon sau păstrăv.

Ce nutrienți conține peștele în afară de proteine?

Peștele și fructele de mare furnizează câteva dintre vitaminele și mineralele fundamentale pentru starea noastră generală de sănătate și pentru rezistența la efort. De exemplu, fosforul susține rezistența oaselor, a dinților și a unghiilor, apoi potasiul stimulează circulația sângelui, iodul este bun pentru glanda tiroidă, în timp ce seleniul este un antioxidant natural care activează vitaminele A și C, încetinind semnele îmbătrânirii și îmbunătățind aspectul pielii. De asemenea, peștele este bogat în vitamina A și în complexul de vitamine B, acestea fiind foarte bune pentru sănătatea pielii, dar și pentru o vedere de vultur, în special vederea nocturnă. Nu trebuie să omitem faptul că peștele este cea mai bună sursă dietetică de vitamina D, un nutrient esențial, dar de care mulți dintre noi ducem lipsă.

Dată fiind toată această bogăție de substanțe nutritive, nu este de mirare că dietele pe bază de fructe de mare și pește au fost asociate cu sănătatea la interior și cu frumusețea la exterior. O astfel de dietă este și ușor de respectat, căci în prezent găsim în magazine foarte multe specii de pește, fructe de mare și derivate din pește, iar dacă dorim să luăm masa în oraș, putem alege un restaurant cu specific mediteranean, acolo unde peștele este vedeta meniului.

Și uleiurile de pește cu care multe persoane își suplimentează dietele sunt recomandate pentru o piele netedă și hidratată, unii oameni de știință sugerând că aceste uleiuri ar combate și acneea. Proteinele furnizate de pește ajută organismul să creeze colagen, sporind fermitatea și flexibilitatea pielii. De fapt, toate dietele bogate în pește au efecte întineritoare asupra ochilor și părului. Iar consumul de pește este excelent și pentru plămânii noștri, deoarece stimulează sistemul respirator, reducând în același timp problemele legate de astm.

Ce rol îndeplinesc acizii grași Omega-3?

Nu putem vorbi despre beneficiile pe termen lung ale peștelui și fructelor de mare fără să aducem în discuție și acizii grași esențiali Omega-3. Aceștia scad nivelul de colesterol din sânge și suprimă eicosanoizii care provoacă cheaguri și inflamații. Sistemul cardiovascular este cel care are cel mai mult de câștigat, dar și oasele și articulațiile noastre. Creierul are și el de câștigat din moment ce proprietățile de combatere a cheagurilor a acizilor grași Omega-3 previn accidentele vasculare cerebrale.

Specialiștii susțin că acizii Omega-3 previn Alzheimerul, demența și declinul cognitiv. S-a constant chiar că un consum regulat de pește și fructe de mare ține la distanță depresia, tulburările afective sezoniere și dificultățile de concentrare și învățare.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *