Când vine vorba de hainele pentru copii, confortul și calitatea materialelor nu mai reprezintă singurele priorități nici pentru designeri, dar nici pentru părinți. La fel ca în cazul pieselor vestimentare pentru adulți, și în ceea ce privește hainele celor mici avem de-a face cu tendințe, cu modele și cu o gamă cromatică precisă, dar și cu tot felul de croieli. Toate aceste aspecte devin din ce în ce mai importante pe măsură ce copiii ating vârsta de 3-4 ani și încep să își impună preferințele vestimentare, să își aleagă singuri cu ce vor să se îmbrace în fiecare dimineață și ce haine doresc să își achiziționeze. Iată că hainele au un cuvânt de spus asupra dezvoltării copiilor, reprezentând un instrument foarte puternic prin care copiii își impun voința, își exprimă sentimentele și trăirile, se fac auziți și văzuți atât în familie, cât și în societate. Cu alte cuvinte, ca părinți, trebuie să încetăm să mai considerăm hainele ca stricte necesități pentru copiii noștri și să le descoperim adevărata putere.
Ce tipuri de haine pentru copii trebuie evitate?
Foarte multe piese vestimentare pe care le găsim în majoritatea magazinelor pot transmite un mesaj greșit și chiar toxic, mai ales în ceea ce le privește pe fetițe. De exemplu, pantalonii scurți pentru fetițe de vârste mici sunt adesea mult prea scurți și le împiedică să trăiască o viață activă și să se simtă confortabil. La rândul lor, bluzele tip crop expun abdomenul fetițelor, ceea ce nu ar trebui să fie permis, mai ales că cei mici au o perspectivă foarte superficială asupra modei și nu înțeleg consecințele la care se expun pe termen scurt și pe termen lung. Tot în ceea ce privește hainele pentru fetițe, acestea sunt adesea mult prea scurte și prea strâmte și trimit mesaje greșite, așa că este firesc ca părinții să întâmpine probleme la cumpărături. Dacă doriți să îi cumpărați articole vestimentare noi celui mic, încercați să explorați împreună colecțiile de haine pentru copii semnate de designeri propuse de magazinul online keyla.ro, un exemplu de butic care pune accentul pe calitatea, decența și eleganța hainelor.
Ce mesaje pot transmite hainele pentru copii?
Deoarece foarte multe modele de haine pentru fetițe sunt strâmte, mici și scurte, multe fete încep să dezvolte probleme de imagine corporală chiar înainte de împlinirea vârstei de 7 ani. Mai mult de jumătate dintre fetițele cu vârsta sub 7 ani cred că ar trebui să fie mai slabe, mai subțiri, mai fine și așa încep să se înfometeze sau să țină diete de la vârste prea fragede, continuând apoi să aibă o relație conflictuală cu hrana pe tot parcursul vieții. Cu alte cuvinte, hainele pot fi dăunătoare pentru dezvoltarea copiilor. În schimb, hainele elegante și calitative cum sunt cele prezentate pe keyla.ro conturează preferințele copiilor, îi educă în ceea ce privește rafinamentul și îi ajută să își dezvolte un simț al modei autentic, dar elegant și de bun gust. În situațiile în care nu există opțiuni la alegere, hainele au un efect simbolic. Uniformele de gimnastică, de exemplu, sunt neutre din punct de vedere al genului și permit copiilor să fie activi și să se simtă confortabil. La rândul lor, uniformele școlare au un efect de egalizare. Dar în școlile unde nu au fost implementate uniformele, hainele pe care le poartă copiii pot face o impresie puternică asupra celorlalți și asupra comportamentelor și atitudinilor lor.
Cu cât arătăm mai multe forme și piele, cu atât devenim mai conștienți de noi înșine și începem să ne privim prin ochii culturii în care am trăit de-a lungul anilor. Deși diversitatea devine din ce în ce mai populară, cu modele de diferite forme și culori care defilează pe podium, în cazul fetelor încă se pune accentul pe un corp subțire. Din acest motiv, încă de la o vârstă fragedă, fetițele încep să își monitorizeze corpul și aspectul, iar hainele pe care le poartă au rol important în ceea ce privește părerea despre sine. Pentru a vă asigura că cei mici au parte de o copilărie fericită și sănătoasă, este esențial să îi expuneți la îmbrăcăminte care reflectă interesele și preferințele lor, nu la îmbrăcăminte dictată de mas-media.
O recomandă experiența în funcția de Redactor-Șef al revistelor Planul Casei Mele și Casa Mea.